Svar: Sutteflaske til natten
19. juli 2004
Alder:
20 mdr.
Kære Bettina
Sødmælk indeholder også sukker, så ja det kan godt skade jeres søns tænder.
Jeg kan ikke sætte tid på, hvornår eller om der vil ske skade på hans tænder, det er jo meget individuelt hvor robuste tænder vi har.
Jeg vil foreslå jer at kontakte tandplejen. Nogle steder bliver man indkaldt når barnet er ca 1½ år, og jeg vil tro at det gør sig gældende hvor I bor, så måske kommer der en indkaldelse snart. Andre steder bliver børn først indkaldt omkring 3 års alderen.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske